Opstarten Indonesie reis en kleine update - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Nelleke Steverink - WaarBenJij.nu Opstarten Indonesie reis en kleine update - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Nelleke Steverink - WaarBenJij.nu

Opstarten Indonesie reis en kleine update

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

05 Oktober 2014 | Nederland, Amersfoort

Hallo iedereen die nog ingelogd is op mijn oude reisverslag!

Dacht ik dat ik in Januari voorgoed terug was in Nederland en gewoon weer aan de slag zou gaan in dit koude kikkerlandje, bleek niets minder waar! In februari was ik al weer aan het werk voor Oxfam, in drie maanden tijd heb ik al weer voor drie verschillende kantoren gewekt (Afghanistan, Cambodja, Sri Lanka). Eerste periode heb ik gewoon vanuit mijn heerlijk nieuwe huisje in Amersfoort gedaan maar toen moest ik ook twee maanden terug in Cambodja en aanvullend een maandje in Sri Lanka. Ja, als je toch in de buurt bent ;-) In Juli was ik weer terug in Nederland en kon ik dan eindelijk rustig genieten van mijn terugkeer in Amersfoort en de lekkere zomer hier.

Oxfam blijft echter steeds terugkomen met opdrachten en ik kan natuurlijk niet nee zeggen tegen een leuke opdracht in een mooi tropisch land ;-)

Ik ga dus weer weg en omdat het dit keer voor zes maanden is ga ik ook weer een reisverslag opstarten om iedereen weer op te hoogte te houden.

Ik ga dus voor 6 maanden naar Jakarta om daar te werken voor Oxfam Great Britain (de Engelse versie van de Nederlandse Oxfam Novib). Morgen vertrek ik naar Bangkok om daar in het regionale kantoor van Oxfam Great Britain (OGB) op te starten en mijn visum voor Indonesie te regelen. Dat gaat een stuk makkelijker in Bangkok dan in Nederland is mij verteld. Mij maakt het niet uit want Bangkok voor een paar dagen is best leuk. Dan ga ik op vrijdag (als ik tenminste mijn visum heb) door naar Jakarta, waar het echte werk dan begint op maandag 13 oktober.

De opdracht is tweeledig: het hele HR gebeuren verbeteren in het kantoor (procedures en team) en adviseren in een groot verandering traject (het leuke deel voor mij). Waarschijnlijk gaat daar nog wel van alles aan veranderen maar dat zien we wel als ik daar ben. De directeur in Indonesie is een Nederlandse dame dus dat wordt gezellig 'doorpakken'. Ben benieuwd naar de Indonesische cultuur van werken en leven. Na mijn vakantie in Bali en Lombok ben ik erg enthousiast over het land en de mensen en ik hoop dan ook dat ik regelmatig tijd zal krijgen om het grote, drukke en vieze Jakarta te verlaten voor een kleine vakantie trip naar de andere eilanden!

Ga nu verder mijn tassen inpakken.

Ik ga jullie allemaal op de hoogte houden en proberen zo veel mogelijk mooie foto's op de site te plaatsen!

Groetjes
Nelleke

  • 05 Oktober 2014 - 13:12

    Fred:

    Hoi Nelleke,

    GOEDE REIS morgen en wij blijven je volgen

    Groetjes,
    Fred en Aad ook

  • 05 Oktober 2014 - 15:51

    Roos Steverink:

    Een hele goede reis en ik kijk uit naar je mooie reisverslagen.
    groetjes,

  • 06 Oktober 2014 - 09:08

    Ames:

    Ik volg nog steeds!! Heel veel succes en een fijne tijd toegewenst

  • 06 Oktober 2014 - 10:46

    Kim & Edwin:

    Leuk! Veel plezier en succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Nelleke

Ik ben voor Oxfam Engeland aan het werk in Jakarta voor 6 maanden.

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 85863

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 05 Oktober 2014

werken en wonen in Indonesie

27 Oktober 2013 - 10 Januari 2014

avonturen in Panama, Central America

14 Oktober 2010 - 31 December 2012

Working and Living in Cambodia

Landen bezocht: