begin van Panama ontdekkingstocht - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Nelleke Steverink - WaarBenJij.nu begin van Panama ontdekkingstocht - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Nelleke Steverink - WaarBenJij.nu

begin van Panama ontdekkingstocht

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

22 Oktober 2013 | Panama, Panama-stad

Hoi iedereen,

Na 10 dagen een tussenstop gemaakt te hebben in Nederland, ben ik dan eindelijk in Panama aanbeland.

Het weggaan uit Cambodja was lastig - al die 'goodbye's' gaan je niet in je koude kleren zitten, maar het was wel echt tijd. Ik had gelukkig iets om naar uit te kijken dus dan is het makkelijker om weg te gaan. De reis was okay, ik had een nachtvlucht en dan dommel je heen wat tijd weg ;-) Een vriendin was zo lief om te op te komen halen, dus dat was ook super fijn!

Ik had 10 dagen in NL een huisje geboekt in vakantiepark Dierenbos bij Den Bosch en dat was super. Net iets meer ruimte om je heen dan in een hotelkamer, meer te doen in de directe omgeving en wat faciliteiten die handig zijn (zoals een wasserette op het park zodat alles schoon meekon naar Panama). Ik heb vele vrienden en zelfs familie gezien (ja, Rob, ik ben er net zo verbaasd over als jij waarschijnlijk). Lekker geshopt in Den Bosch en Deventer, Bossche bollen gegeten (twee keer zelfs!), een zeer bijzondere dierentuin bezocht (bedankt, Suzan!), gezwommen en zelfs ge-BBQ-ed buiten (met dank aan de kampeergasten)!
Het was leuk, en ik heb er van genoten om weer helemaal bij te kletsen! Helaas had ik niet genoeg tijd om iedereen te bezoeken, maar misschien krijgen we binnenkort nog een (tweede) kans ;-) ........

.......want ik heb een tweede sollicitatie gesprek gehad bij Greenpeace (in Amsterdam op hun kantoor aangezien ik toch in NL was) en het lijkt me een super uitdagende baan (HR directeur voor Greenpeace International in Amsterdam) en organisatie. Ik zit nu te wachten op de uitslag hiervan en als ik zo gelukkig zou zijn om de baan te krijgen dan ben ik waarschijnlijk met een maandje terug in NL. Dan begint het gedoe van huis zoeken e.d. en wennen aan de kou, maar dat heb ik er voor die baan wel voor over! De kou viel me trouwens mee in de 10 dagen dat ik terug was, maar dan is het nog geen winter realiseer ik me wel!

Gisteren heb ik de hele dag in het vliegtuig gezeten ; 10 uur van Amsterdam naar Houston, Texas en toen nog 4 uur door naar Panama City, Panama. Was helemaal kapot! Gelukkig was er iemand die me op kwam halen en me netjes naar mijn appartementje bracht die ik gehuurd heb voor een maandje (zodat ik flexibel ben voor Greenpeace) . Ik zit aan de baai van de stad, op 12 hoog en heb prachtig uitzicht vanaf mijn slaapkamer en de woonkamer. Het is een te gek appartement, alles er op en er aan - zelfs een vaatwasser en droger! Natuurlijk wifi, dat gaat zonder zeggen. Tot nu toe heb ik vier toiletten gevonden in mijn huis maar zal niet verbaasd zijn als ik er nog een vind, dus dat is een beetje overdreven ;-) Gelukkig komt de schoonmaak ook 1 keer per week dus ik hoef me er geen zorgen over te maken dat ik dit allemaal moet schoonhouden.

Ik ben nu nog aan het uitpuffen en ga de komende dagen de buurt wat ontdekken. Het stikt hier van de dure hotels dus restaurants heb ik genoeg in de buurt. Vanmorgen ben ik echter op zoek gegaan naar een supermarkt maar dat ging niet zo goed. Het is hier regenseizoen en vanaf gisterenavond toen ik aankwam heeft het dan ook gegoten! Omdat het er niet naar uitzag dat het ging minderen ben ik maar de regen ingegaan met een plu. Ja, de kasten zijn leeg dus je MOET wat! Geen supermarkt te bekennen in de buurt helaas! Uiteindelijk, na al compleet zeik geregend te zijn (lijkt NL wel) vond ik een klein winkeltje en ik heb nu genoeg om de dag door te komen. Morgen zien we dan wel weer! Stomme is dat het nu (uurtje later) compleet aan het opklaren is! Dat moet ik dus even beter plannen in het vervolg ;-) Maar ja, lol heb ik toch wel! Geen afspraken, geen werk en lekker een weekje gewoon NIETS doen. Volgende week moet ik aan de slag met taalcursus en werk, heb ik mezelf beloofd ;-(

Dat relaxen gaat wel lukken met een kabel tv (met buitenlandse zenders in het Engels) en allerhande leuke dvd's en er staan zelfs boeken in de kast (bijna allemaal Engels)! Ik ga me dus nog even vermaken en misschien een hazeslaapje doen, tot LATER!!!


  • 23 Oktober 2013 - 09:12

    Amy En Co:

    mooi mooi mooi.. tijd voor nieuwe hoofdstuk!! Maak er wat van. Veel plezier!
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Ik ben voor Oxfam Engeland aan het werk in Jakarta voor 6 maanden.

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 85901

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 05 Oktober 2014

werken en wonen in Indonesie

27 Oktober 2013 - 10 Januari 2014

avonturen in Panama, Central America

14 Oktober 2010 - 31 December 2012

Working and Living in Cambodia

Landen bezocht: