werken en wonen in Indonesie - Reisverslagen van Nelleke Steverink - WaarBenJij.nu werken en wonen in Indonesie - Reisverslagen van Nelleke Steverink - WaarBenJij.nu

werken en wonen in Indonesie

Ik ben voor 6 maanden in Jakarta om daar te werken voor Oxfam Great Britain (de Engelse versie van de Nederlandse Oxfam Novib). Morgen vertrek ik naar Bangkok om daar in het regionale kantoor van Oxfam Great Britain (OGB) op te starten en mijn visum voor Indonesie te regelen. Dat gaat een stuk makkelijker in Bangkok dan in Nederland is mij verteld. Mij maakt het niet uit want Bangkok voor een paar dagen is best leuk. Dan ga ik op vrijdag (als ik tenminste mijn visum heb) door naar Jakarta, waar het echte werk dan begint op maandag 13 oktober.

De opdracht is tweeledig: het hele HR gebeuren verbeteren in het kantoor (procedures en team) en adviseren in een groot verandering traject (het leuke deel voor mij). Waarschijnlijk gaat daar nog wel van alles aan veranderen maar dat zien we wel als ik daar ben. De directeur in Indonesie is een Nederlandse dame dus dat wordt gezellig 'doorpakken'. Ben benieuwd naar de Indonesische cultuur van werken en leven. Na mijn vakantie in Bali en Lombok ben ik erg enthousiast over het land en de mensen en ik hoop dan ook dat ik regelmatig tijd zal krijgen om het grote, drukke en vieze Jakarta te verlaten voor een kleine vakantie trip naar de andere eilanden!

Ik ga jullie allemaal op de hoogte houden!