in transit - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nelleke Steverink - WaarBenJij.nu in transit - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nelleke Steverink - WaarBenJij.nu

in transit

Door: nelleke

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

14 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Hoi,

even een super kleine update want ik heb mijn schema gezien voor de komende week in Jakarta en er zal weinig ruimte zijn om nog iets te schrijven hier. dus zo maar even een update zodat jullie weten waar ik ben.

Weekend in Bangkok was super; bijna helemaal droog en heb heerlijk kunnen winkelen op de grootste markt die ik ooit gezien heb- heb ook nog een nieuwe, 2e hands iphone kunnen kopen voor een prikje en beide dagen af kunnen sluiten met mijn boek in een park. Lekker dus!

Maandag eindelijk mijn paspoort terug gekregen met visum voor 2 maanden - beetje balen want dat wordt dus weer heel snel moeten verlengen in Jakarta. Maar, ja, zo gaat dat nou eenmaal. Ben blij dat ik zelf niet voor die kosten hoef op te draaien want het kan aardig in de papieren lopen als je business visums steeds moet verlengen.

Vandaag in transit; om 5 pm gaat mijn vlucht naar Jakarta dus koffers gepakt en nu de laatste uurtjes aan het doorbrengen op Bangkok kantoor.

In Jakarta hebben ze inderdaad een hotel geboekt voor mijn eerste week en ik heb al drie mogelijke appartementen op een rijtje staan waar ik de eerste week gaatjes in mijn schema moet gaan vinden om ze gaan bekijken.

Daarnaast heb ik het plan om een 2e hands fiets te gaan kopen want elke dag met taxi's is niet mijn stijl (ook al betaald Oxfam het). Heb een wespennest opengetrokken met de vraag of ze een winkel weten waar ik die kan kopen ;-) Die is er wel volgens heb maar heb nu een heel interessante discussie lopen met HR in Indonesie want die vinden het niet veilig genoeg. Proberen me er van af te brengen en dan krijg ik mails binnen met vragen als ; do you have safety gear? Nee, natuurlijk niet! ik heb geantwoord; Remember I am Dutch! ;-) Maar waarschijnlijk is het wel verstandig om een fiets helm aan te schaffen want het verkeer schijnt wel erg te zijn. We gaan het gewoon eens rustig bekijken in de eerste week en dan bepaal ik wel wat ik doe.

Volgende verslag zit ik hopelijk in mijn nieuwe huis en kan ik wat foto's daarvan bijvoegen. Nu voeg ik wat foto's toe van het huis van Jim Thomson: hij was een rijke Amerikaan die hier erg goede dingen heeft gedaan voor de zijde handel net na de tweede wereldoorlog- hij is in de rimboe ergens verdwenen en nu is zijn huis eigendom van een stichting. Prachtig huis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Nelleke

Ik ben voor Oxfam Engeland aan het werk in Jakarta voor 6 maanden.

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 85880

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 05 Oktober 2014

werken en wonen in Indonesie

27 Oktober 2013 - 10 Januari 2014

avonturen in Panama, Central America

14 Oktober 2010 - 31 December 2012

Working and Living in Cambodia

Landen bezocht: