Einde van drie jaar en vier maanden buitenland - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Nelleke Steverink - WaarBenJij.nu Einde van drie jaar en vier maanden buitenland - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Nelleke Steverink - WaarBenJij.nu

Einde van drie jaar en vier maanden buitenland

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

31 Januari 2014 | Nederland, Amersfoort

Dag alle trouwe lezers,

De kogel is door de kerk: ik ga me weer in Nederland settelen dus dit is mijn laatste verslag op deze site. Aangezien ik ondertussen ook een hele schare 'volgelingen' in het buitenland heb zitten (die dit toch niet kunnen lezen en volgen), ga ik in het vervolg mijn beslommeringen en overdenkingen op Facebook zetten - tweetalig weliswaar ;-).

Allereerst wil ik iedereen die trouw is blijven lezen HARTELIJK BEDANKEN! Het was een bijzondere ervaring om te merken dat er mensen geinteresseerd waren in mijn omzwervingen en ervaringen en ook de hele tijd me zijn blijven volgen. Het was en is bijzonder gewaardeeerd door mij! Mijn vrienden/kennissenkring in Nederland is zelfs uitgebreid en ik hoop dat we allemaal contact blijven houden, ook nu ik weer in Nederland ben. Lijkt me leuk!

Dan de allerlaatste update: beetje verdrietig maar ook wel heel leuk om weer aan de start te staan van een nieuw avontuur; beetje bekender dan de laatste maar net zo leuk!

De baan in London was me niet gegund en blijkbaar heeft het zo moeten zijn want ik voel me weer erg lekker in mijn oude en vertrouwde Amersfoort en ga me dus met plezier mijn leven hier weer inrichten ;-)

Hoewel................het weer mag nog steeds wel heel wat warmer voor me ;-( Maar ja. De nodige handschoenen, petten, warme laarzen en nieuwe jas zijn aangeschaft en worden met veel plezier gedragen - dat was een tijd geleden: dichte schoenen en jas! Wat was dat ook weer ?

Ik heb de afgelopen dagen alweer genoten van alles wat ik niet in Oost Azie had: de patatjes oorlog, tompoezen, oude kaas (och, het water loopt me nog steeds in de mond als er maar aan denk!), rondwandelen op de Amersfoortse markt, het weer zien van mijn motor, vrienden en bekenden weer ontmoeten en noem het maar op! Ik vermaak me nog wel even zonder aan het werk te hoeven ;-)

Dat uitslapen en rondhangen zal trouwens snel afgelopen zijn want de komende tijd zal ik heel wat zaken moeten gaan regelen voor het herinstalleren in Nederland.

Zo ben ik natuurlijk al een tijdje druk bezig met mijn netwerk weer laten weten dat ik beschikbaar ben voor werk en werk zoeken op internet sites en reageren op advertenties hier. Er staan een hoop interim banen op mijn gebied op websites, dus ik verwacht geen problemen om snel weer aan de slag te zijn. Daarnaast kwam woensdag een mail binnen van mijn oude baas in Cambodja of ik haar de komende tijd zou kunnen helpen bij werving van nieuw personeel. Met alle moderne middelen is dat prima op afstand te doen, dus de eerste opdracht voor mijn bedrijf lijkt binnen te zijn!

Daarnaast zal er heel wat moeten gebeuren voordat ik in een nieuw huis zit. Ik was al wat voorwerk doen op het gebied van huizen want ik kan niet zo makkelijk iets huren in mijn situatie (geen arbeidscontract en geen inkomsten met mijn bedrijf de laatste jaren in Nederland). Leuk om te doen als voorbereiding en ik dacht dat het nog wel een maandje zou duren voordat ik een huis had gevonden.
Maar...........gisteren heb ik voorlopig huurcontract getekend en kan er op 14-2 in! ;-) Sta er zelf ook nog een beetje van te bibberen omdat het allemaal zo snel ging maar ben er super blij mee!

Woensdagmiddag laat appartement gevonden op een website, belletje of ik het zou 'mogen' huren leverde een afspraak voor bezichtiging op op donderdag 9 in de morgen en tekenen van voorlopige papieren om 11 in de morgen! Het is een super mooi appartement in een oud gedeelte van Amersfoort, net buiten de stadsring maar loopafstand van trein, binnenstad, winkels, bioscoop en de mooie haven en Eem. Het appartement is van 2006 dus in goede staat, eigenaar is een particulier die het verhuurd als investering dus ik zou er lange tijd in kunnen wonen. Derde verdieping, dus balkon in plaats van tuin, met geweldige keuken en prachtige badkamer, twee bergingen (1 in zelf appartement erg handig voor wasmachine en opslag van mijn bedrijfszaken en andere op begane grond voor fietsen ed) en super lekker: een eigen plek in de afgesloten garage (eindelijk staat mijn motor dan eens droog)!

Grappigste is het adres: Hollandsestraat!
Nu is het helemaal zeker dat de cosmos me weer welkom heet in Nederland ;-)

Voor nu de afsluiting en zodra ik foto's heb van mijn nieuwe huis dan zet ik ze zeker op Facebook!

Ik wens iedereen een geweldig jaar toe met inspirerende ervaringen en ontmoetingen!

Nelleke

  • 31 Januari 2014 - 14:34

    Leandra:

    Ha die Nelleke,
    Nou, van een afstandje heb ik het toch helemaal gevolgd dan! Succes met weer te settelen in Nederland!

  • 01 Februari 2014 - 15:09

    Roos Steverink:

    Wat fijn voor je, en lekker midden in het land....
    Amersfoort is leuk!

    Dan zie ik je wel weer op facebook.
    Groetjes,
    Roos

  • 05 Oktober 2014 - 02:25

    Annie Van Eldik:

    Hoi Nelleke,

    Heb met enige regelmaat jouw avonturen gevolgd. Zal wel weer wennen zijn in Amersfoort/Nederland.
    Welkom terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Ik ben voor Oxfam Engeland aan het werk in Jakarta voor 6 maanden.

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1931
Totaal aantal bezoekers 85888

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 05 Oktober 2014

werken en wonen in Indonesie

27 Oktober 2013 - 10 Januari 2014

avonturen in Panama, Central America

14 Oktober 2010 - 31 December 2012

Working and Living in Cambodia

Landen bezocht: