Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nelleke Steverink - WaarBenJij.nu Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nelleke Steverink - WaarBenJij.nu

Nepal

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

22 Juni 2013 | Nepal, Kathmandu

Hoi iedereen,

Wat gaat de tijd snel met al dat reizen! Mijn tassen zijn nog steeds niet helemaal uitgepakt en ik ben ook nog steeds niet helemaal 'geland' in Phnom Penh. Echter, ik ben wel weer lekker thuis en geniet van een zaterdag helemaal NIETS! Kennen jullie de 'Lazy Song" ? Dat is vandaag mijn levensmotto ;-)

Hierbij een kort verslagje en wat foto's van Nepal - voor de mensen die nog steeds lezen (wat ik trouwens een ZEER bijzondere prestatie zou vinden na al die tijd).

Ik moest dus van mijn project leider naar Nepal - zelf zag ik het nut er niet van in maar ik kon er niet onderuit komen en natuurlijk is het leuk als er een reis voor je betaald wordt naar Kathmandu ;-) Ik reisde met een Oxfam collega Kirsten, die een ander project doet dan ik maar ook in Kathmandu kantoor moest zijn - dat was leuk. We gingen weg uit Bangkok op zaterdagmorgen en kwamen aan in de vroege middag- we gingen dus meteen Kathmandu verkennen en hadden ook nog de hele zondag daarvoor.

Het was een bijzondere ervaring om in Kathmandu te zijn omdat het echt een heel andere omgeving is dan zuid Azie. Het lijkt heel erg op de beelden die ik van India heb - veel rotzooi, geen echte straten, vuil, lawaaiig en orgeorganiseerd. Om 7 gaat alles dicht en dan wordt het heel erg donker om je heen. Het voelde allemaal wat ongemakkelijk dus in eerste ervaring. Ik had het de eerste dagen dan ook niet echt naar mijn zin.

Maandag tot Vrijdag was werken op kantoor en hoewel ik 20 mensen heb gesproken heb ik geen enkele nieuwe informatie gekregen voor mijn project. Helaas ging het volgens mijn verwachting. Iedereen was erg aardig maar er kwam gewoon niets uit en dat is frustrerend! Kirsten had helaas dezelfde ervaring dus we hebben een frustrerende week gehad wat werk betreft. Daar ga ik dus maar niet verder op in - BORING!

We hadden gelukkig pas een vlucht op zondag geboekt dus we hebben een tweede zaterdag om uitbundig onze frustratie weg te werken met het verkennen van het prachtige Patan, wat een stadje is dat tegen Kathmandu aanligt. Het is een stukje rijker dan Kathmandu (door alle bedrijven die er zitten en dus expats aantrekken) en het is een zeer creatief deel van de vallij - veel kunstenaars toen en nu. De architectuur was dus mooier dan in Kathmandu zelf en tot ons grote plezier waren ook de winkels veel mooier ;-) In totaal was de schade; een aantal pashmina sjaals, oorbellen en een ketting, twee paar schoenen, hesje en twee 'singing bowls'. Ja, een meisje moet een beetje shoppen. Ik was ondertussen ook gewend aan de verschillen tussen mijn 'eigen' regio en dit gedeelte van Azie en ik kon echt genieten van alle steegjes, leuke mensen en bijzondere gebeurtenissen. Het was dus een mooie afsluiting.

Ik denk dat het leuker is om naar de foto's te kijken dan een verslag van mij te lezen, dus veel plezier met het kijken naar Kathmandu en Patan!

De komende tijd ben ik Phnom Penh te vinden. Eind July top ik even met mijn project voor Oxfam Engeland en ga ik weer een maandje werken voor Oxfam Australie. Dat betekent o.a. een trip naar Laos om daar de staf te helpen vanwege het sluiten van het kantoor daar en nog wat andere zaken die het regionale kantoor nodig heeft op HR gebied. Het wordt dus wat rustiger de komende maanden - gelukkig! September, Oktober wordt zeer waarschijnlijk weer terug naar Vietnam en Nepal, maar daar vertel ik later wel over.

groetjes en tot horens!
Nelleke

  • 22 Juni 2013 - 19:57

    Amy:

    Ik lees nog steeds hoor :-D

  • 26 Juni 2013 - 18:48

    Loes:

    Ook deze die hard volgt nog steeds jouw belevenissen....

  • 05 Juli 2013 - 17:06

    Margot:

    Ben er ook nog, hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Working and Living in Cambodia

Ik ben begonnen met werken in Cambodja via VSO (Volunteer Organisation Overseas) voor 2 jaar als Human Resource Development Adviseur bij het Ministerie van Bosbouw, Landbouw en Visserij in Cambodia. Ik woon in een fijn appartement in de hoofdstad van Cambodia, Phnom Penh en mag (gelukkig) ook wat zakenreizen gaan maken naar enkele provinciale kantoren. Zo zal ik een groter deel van het land gaan leren kennen. De opdracht was om een HR Development plan op te zetten en te implementeren voor zowel de centrale als de decentrale staf. Omdat HR onbekend is binnen de overheid van Cambodja, zochten ze externe hulp. Ik heb in 2011 in samenwerking met de Cambodjaanse staf van HRD een stapje voorwaarts kunnen zetten in 2012 door opzetten en uitvoeren van een trainingsprogramma en een ontwikkelingen van een HRD Beleid voor de komende 9 jaar en HRD plannen voor de komende drie jaar. Helaas kon ik de implementatie van de plannen niet zelf doen - wegens capaciteit bij de organisatie zelf en de taalproblemen - en was ik genoodzaakt om eerder mijn opdracht te verlaten dan gewenst. Ik heb echter gezorgd dat ze andere externe ondersteuning krijgen in 2012 voor de implementatie van de plannen.
Sinds 9 Januari 2012 werk ik voor Oxfam Australie in Cambodja als Change en HR Manager. Oxfam International heeft besloten om de acht verschillende Oxfam's die werken in Cambodia samen te voegen in een Single Management Structure. Vier zullen hun eigen staf houden in de nieuwe organisatie structuur en de andere vier zullen sluiten en hun projecten overhevelen naar anderen. Oxfam Australie is een van de laatste vier en zal zijn provinciale kantoren gaan sluiten in Juni 2012 en het kantoor in Phnom Penh in december 2012. Mijn opdracht is om te helpen in dit proces en het management en de staf ondersteunen in de HR aspecten ervan. Een groot deel van mijn tijd zal ik besteden aan 1 op 1 coaching van de staf, in het vinden van een nieuwe baan. Wellicht dat ik de laatste maanden van 2012 ook consultancy ga doen voor de andere Oxfam kantoren, maar het zou zelfs kunnen dat ik gevraagd wordt om te helpen bij Oxfam Australie in Laos. Spannende zaken dus!

Recente Reisverslagen:

09 Oktober 2013

we gaan op reis en we nemen mee......

16 September 2013

dubbel update en spannend nieuws..........

29 Augustus 2013

vlucht geboekt!

17 Augustus 2013

tussenstandjes werk en verkiezingen

30 Juli 2013

Tussenverslag verkiezingen
Nelleke

Ik ben voor Oxfam Engeland aan het werk in Jakarta voor 6 maanden.

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 85926

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 05 Oktober 2014

werken en wonen in Indonesie

27 Oktober 2013 - 10 Januari 2014

avonturen in Panama, Central America

14 Oktober 2010 - 31 December 2012

Working and Living in Cambodia

Landen bezocht: